MOVITS! – шведски суинг хип-хоп с балкански заряд

movits

Lol! Само като си гледам заглавието и ми става лошо…

Лекът идва с парчето и още повече с видеото към него, което искрено ме усмихна… Шведският никога не е звучал толкова сладко (или поне аз така си мисля?). Макар често да се заслушвам в “патагонските” речи на моя шведски шеф, за да открия там някаква позната лингвистична закачалка, в която да потопя спокойствието си, че скандинавските езици не идват от друга планета.

Но… стига толкова с филоложките размисли и страсти! Movits! са се справили с тях далеч по-добре, пък и съм сигурна, че и за тях българският не звучи къде, къде по-сроден. Оказва се, че именно заради тези ни различия, са дълбоко известни в Швеция и широко неизвестни откъм наший край.

Изумлението ми от първоначалния сблъсък бе още преди да съм чула и видяла за що иде реч, когато в описанието на парчето”Fel del av gården” срещнах swing-jazz, swedish hip-hop и… balkan! Обаче колкото и да не ми се вярваше, усетих я тая балканса нотка или може би по-скоро заряд. Не знам дали от гледане на новини, обикаляне на фестивали и просто внимателно аудио послушание са я прихванали, обаче признавам – добре им се е получило.

Айде сега и доказателството:

Vodpod videos no longer available.

Достигна до мен, благодарение на Aurgasm.

Web site на Movits! с mp3 и видео за download.

А ето и техния Myspace

Leave a Reply

