Do schools kill creativity?

Тези дни наложително имах силно академично присъствие… по една или друга причина. Всъщност причините бяха основно текущ контрол на усвоените знания или там както обичат преподавателите да наричат тестовете и контролните. За пореден път ми се наложи да напълня главата с един тон информация, която побързах да изхвърля оттам, веднага щом всичко свърши… Наистина не смятам, че е важно да зная имената на всички англо-саксонски графства in The Early Middle Ages и неща от този калибър. Не казвам, че те не добавят някаква добавена стойност на знанието и познанието ми, но… да не издребняваме а? Но пък точно след такъв тип седмица ми попадна нещо много вдъхновяващо относно образователната система и връзката й с креативността, а може би е по-точно да кажа… развалената й връзка с нея.

Една много, много вдъхновяваща (не по-малко забавна в същото време) реч от TEDTalks 2006 на сър Ken Robinson, който се движи заедно с определението creativity expert. Може би е нужно да се знае, че именно негова е заслугата през 1998 година съветът на британското правителство да направи крачка напред към креативното и културно образование след масово проучване за  значимостта на креативността в образователната система и икономиката. Именно за това си начинанието през 2003 година Ken Robinson получава и почетната титла “Сър” (Sir).

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s