Да откриеш нова Amerykah!

Колумб е свършил тази работа преди повече от половин хилядолетие, но и в наши дни се отдава възможност да покажеш откривателските си способности и да откриеш нещо вече добре известно старо, но изпято на нов глас. Нещо като откриването на топлата вода, сещаш се…

Шанса го дава “New Amerykah Part One (4th World War)”. Моята стара, добре позната любимка Erykah Badu отново е на линия – първа при това! Няма да забравя дните, когато тайно у дома се опитвах по всевъзможни начини да си направя колкото се може по-дълъг шал на чалма, така както само Erykah може… Но в крайна сметка разбрах, че не формата на тюрбана е от значение, а главата, на която стои и се отказах. И слава Богу!

Слава Богу, че неуспехите не ме отказаха от обичта към този приятен лигав, развлачен глас, изричащ прекрасни слова…Тя се върна отново в слушалките ми, отново в ушите ми. Тюрбанът го няма, има я афро прическата, но замяната е качествена и музиката обещава пак да се нареди в колонката с надпис “Класика”.

Признавам, че първият път, когато чух стартовия сингъл “Honey”, не бях във възторг. Да, хубаво звучеше, приятно, ама се подлъгах, че няма да я има пак добрата стара Erykah и по-добре ще е свидливо да си пазя спомените от изначалните й албуми: “Baduizm” (1997 – 3× Platinum), “Live” (1997 – 2× Platinum) и “Mama’s Gun” (2000 – Platinum), защото последният от 2003 – “Worldwide Underground” определено бе разочарование. И на него дълго време си покибичих, ама някак насила си беше – заради някаква криворазбрана фенщина ли, не знам, ама…след това не исках нищо ново. Не трябваше да си осквернявам свещения образ от преди това.

Сигурно затова и сега подходих много боязливо към откриването на “New Amerykah Part One (4th World War)”. С други думи исках да “открия топлата вода”, ама сама, без никой да ми я пуска, без никой да ми я “топли”…

И я открих! Още началото “Amerykahn Promise” ми обеща наистина много, после и “The Healer” , особено и “Soldier”… Що се отнася до”Honey” – подслади ми водата като с мед (не обичам мед, ама никак, но съм чувала, че бил особено сладък ;]). Да не говорим за подсладителите-заместители – ремиксите на DJ Day и Seiji!

Аз открих Amerykah – открий я и ти!

Leave a Reply

